İnsanın Allah İle İrtibatı Konu Anlatımı

Karatay

Merhaba arkadaşlar size bu yazımızda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Konuları hakkında bilgi vereceğiz. Yazımızı okuyarak  bilgi sahibi olabilirsiniz. İnsanın Allah İle İrtibatı Nedir? sorusunun cevabı aşağıda sizleri bekliyor…

İnsanın Allah İle İrtibatı

Mahlukatın nefesleri sayısınca Allah’a giden yollar vardır lakin burada dört  konu vardır. Bunlar;

Dua

Dua; insanın, Allah’ın (c.c.) yüceliği ve büyüklüğü karşısında kendi zayıflığını kavrayıp ona yalvarması, şükretmesi, onu övmesi ve Allah’la (c.c.) her an beraber olduğunun bir göstergesi olarak onunla iletişim kurma eylemidir.

Allah (c.c.), dua edenin duasını işitir, bilir; duasına karşılık verir. Rabbimiz Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyurmuştur: “Kullarım, beni sana sordukları zaman (de ki): Şüphesiz Ben onlara çok yakınım. Bana dua ettikleri zaman dualarını kabul ederim.” (Bakara suresi, 186. ayet.) Rabbimiz, bize bizden daha yakındır. Kur’an’da şöyle buyurmuştur:
…Çünkü biz ona şah damarından daha yakınız.” Dua, insanın gönlünü huzura ulaştırır. Dua eden insan bilir ki her ihtiyacını gören, sesini işiten biri vardır

Duada yalnızca Allah (c.c.) rızası gözetilmelidir. Dua, bir ibadettir. Tüm ibadetler gibi yalnızca Allah’ın (c.c.) rızasını elde etmek için yapılır. Duada samimi olunmalıdır. Samimiyetle yapılan dualar karşılıksız kalmaz.Duada sabırlı olunmalı. Allah (c.c.) sabrenleri sever, sabredenlere güzel davranışlarının karşılığını verir.Duada, iyi ve güzel olan şeyler istenmelidir. Allah’ın rızasına uygun olmayan, hoş karşılanmayan şeyler istenmemelidir. Duada ısrarcı olunmalı; niyaz ve yakarış, kalp inceliğiyle ve gözyaşlarıyla süslenmelidir. Allah (c.c.) ile irtibat yollarımızdan biri olan dua, kabul edileceğine inanılarak ve samimiyetle yapılmalıdır. Duada sabırlı olunmalı, iyi ve güzel şeyler istenmelidir.

İbadet

İbadet, insanın hür iradesi ile Allah’a (c.c.) yönelmesi, Allah’ın (c.c.) emir ve yasaklarına uygun bir yaşam sürmesidir. Rabbi ile irtibat kurabilmesinin adıdır. İbadet, insanın yaratılış gayesi, Allah’ın (c.c.) kulları üzerindeki hakkıdır.

İbadet edilecek yegane varlık, tek olan Allah’tır (c.c.). Her şeyi O yaratmıştır. O hâlde yalnızca O’na yönelmek, O’nun emirlerine itaat etmek ve hükmüne boyun eğmek gerekir.

Allah (c.c.) için yapılan her davranış, ibadettir. İslam’ın beş şartı vardır. Peygamber Efendimiz (s.a.v.)İslam beş esas üzerine kurulmuştur: Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın Resûlü olduğuna şehadet etmek, namaz kılmak, zekat vermek, haccetmek ve Ramazan orucunu tutmak.’’ (Buhari, İman, 2.) buyurmuştur. Bunlar temel ibadetlerdir lakin ibadetler bunlarla sınırlı tutulmamıştır. Esasında Allah’ın (c.c.) rızasını kazanmak için yapılan her güzel davranış, ibadettir.

İbadetler, Allah’ın (c.c.) huzurunda olduğu bilinciyle yapılmalıdır. Allah’ı (c.c.), O’nun kâinattaki eserlerine bakarak tanıyan insan, Allah’ı (c.c.) gözleriyle göremez ama O’nun kendisini gördüğünü bilir.

İbadetlerde devamlılık esastır. İbadetle sağlanan irtibat, insanı Allah’a (c.c.) yakınlaştırır. Kulu, Allah’a (c.c.) yakınlaştıran ibadetlerin en önemlileri, farz olanlardır. Farz ibadetlerin yerine getirilmesinden sonra nafile ibadetlerle, insanın Allah’a (c.c.) yakınlığı artarak devam eder.

Tövbe

Allah (c.c.) ile irtibatımızı sağlayacak yollardan biri de tövbedir. Tövbe, işlenen bir günahtan dolayı pişmanlık duyarak Allah’a (c.c.) yönelmek ve O’ndan bağışlanma dilemektir. Kur’an-ı Kerim’de “Ey iman edenler! Allah’a içtenlikle tövbe edin.” (Tahrîm suresi, 8. ayet.) buyrulmuştur. Tövbe ile beraber kullanılan ‘istiğfar’ kavramı, tövbenin bir kısmını ifade eder. İstiğfar, Allah’tan bağışlanma dilemektir. Tövbe ve istiğfar iç içe geçmiş kavramlardır.

İşlediğimiz bir hatayı içtenlikle itiraf etmek ve af dilemek, Allah’ın (c.c.) çok sevdiği bir davranıştır. Günahını itiraf eden Hz. Âdem (a.s.) bağışlanmış, günahını kabullenmemekte ısrar eden İblis ise ilahi rahmetten uzaklaştırılmıştır.

Âlimler günahtan tövbe etmenin vacip olduğunu söylemişlerdir. İşlenen günah yalnız Allah’a karşı olup kul hakkını içermiyorsa bu tür günahtan tövbe etmenin üç şartı vardır:

1. O günahı kesin olarak terk etmek,
2. Onu işlediğine pişman olmak,
3. O günahı bir daha işlememeye azmetmektir.

Bir hata yapıp günah işlediğimizde bundan pişman olup Allah’tan (c.c.) bağışlanma dilemeyi bilmeliyiz. Tövbeyle birlikte yeniden Allah’a (c.c.) yönelişimizin neşesini hissedebilmeliyiz. Allah’a (c.c.) kulluğumuzu, bahar çiçekleri gibi taptaze yepyeni bir başlangıçla devam ettirebilme şuurunu taşımalıyız.

Kur’an Okuma

Kur’an-ı Kerim, âlemlerin Rabbinin sözü, sözlerin en güzelidir. Rabbimizden bir rahmet, öğüt, kalplere şifa
ve bir rehberdir. Kıyamete dek geçerli ve tüm insanlığa gönderilmiş son ilahi kitaptır.

Rabbimizle irtibatımızı sağlayan yollardan bir diğeri, Kur’an okumaktır. Bu mübarek kitabı okumak, ezberlemek ve anlamını öğrenmek bizi Rabbimize yakınlaştıracak önemli bir ibadettir. Kur’an’dan uzak kalmak ise kayıpların en büyüğüdür.

Kur’an okumakla alakalı iki kavram vardır: Kıraat ve tilavet. Her ikisi de Kur’an okumak anlamında kullanılmakla birlikte aralarında bir fark vardır. Kıraat, Hz. Peygamber’in (s.a.v.) okuma biçimini örnek alarak Kur’an-ı Kerim’i harflerin çıkış yerlerine ve tecvit kurallarına uygun olarak okuma anlamına gelir. Tilavet ise, anlamı üzerinde düşünerek, emir ve yasakları uygulamayı amaç edinerek okumak demektir.

Kurân okuyan kişi, Allah (c.c.) ile konuşmuş olur. Bu bilinçle Allah’ın kitabını okuyan insan, Allah (c.c.) ile irtibatını sağlamlaştırır ve diri tutar. Kur’an’da “Müminler ancak Allah anıldığı zaman yürekleri titreyen, kendilerine Allah’ın âyetleri okunduğunda imanlarını artıran ve yalnız Rablerine dayanıp güvenen kimselerdir.” (Enfâl suresi, 2. ayet.) buyrulduğu gibi Kur’an okuyanların imanları kuvvetlenir.

10. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Konuları için Tıklayınız

10. Sınıfta Yer Alan Diğer Ders ve Konuları için Tıklayınız

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

BİR YORUM YAZIN

Soru: 13 + 4 kaçtır?


Basari Sıralamaları